Toimialue: Keski-Suomi
Logon lähde: Alva-yhtiöt
Etusivu / Yhteistyökumppanit
Meillä on koko maan kattava yhteistyökumppaniverkosto. Haluamme tarjota monipuolisesti latausratkaisuja. Verkostomme avulla takaamme paikallisen ja laadukkaan palvelun.
Näet jokaisen yhteistyökumppanin alta heidän toimialueensa ja linkin, jonka takaa löydät lisätietoja yhteistyökumppanin latausratkaisupalveluista.
Toimialue: Keski-Suomi
Logon lähde: Alva-yhtiöt
Toimialue: Koko Suomi
Toimialue: Koko Suomi
Toimialue: Etelä-Suomi
Toimialue: Varsinais-Suomi
Toimialue: Koko Suomi
Toimialue: Etelä-Suomi
Toimialue:
Uusimaa, PK-seutu
Lahti-Heinola
Pirkanmaa
Toimialue: Koko Suomi
Toimialue: Pääkaupunkiseutu sekä Tampereen ja Oulun talousalueet
Toimialue: Etelä-Suomi
Toimialue: Koko Suomi
Toimialue: Etelä-Suomi
Toimialue: Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin alueet
Toimialue: Etelä-Suomi, Keski-Suomi ja Oulun talousalue
Toimialue: Pirkanmaa
Toimialue: Uusimaa, Päijät-Häme ja läntiset osat Kymenlaaksosta
Toimialue: Uusimaa ja Varsinais-Suomi
Toimialue: Itä- ja Pohjois-Suomi
Toimialue: Uusimaa
Toimialue: Läntinen Uusimaa
Toimialue: Uusimaa
Tästä löydät listattuna muutamia yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. Mikäli mielessäsi on kysymys, johon listalta ei löydy vastausta, ota rohkeasti yhteyttä asiantuntijoihimme!
Tutustu myös suunnittelijoille suunnattuun pakettiin. Autamme mielellämme suunnittelussa!
Kyllä voi. 3,6 kW supersuko-rasiamme on kehitetty sekä lämmittämiseen että lataamiseen. Lisäksi tehokkaampia Type2-latureitamme voi hankkia myös suko-pistokkeellisina, jolloin näistä latauslaitteistakin löytyy molemmat vaihtoehdot. Kaikista Type2-mallisista latureista ei silti voi lämmittää, joten otathan tämän huomioon valitessasi tolpan mallia!
Suko-rasiakin riittää useimmille käyttäjille, jos pysäköinti kestää esimerkiksi yön yli. Suomalainen autoilija ajaa keskimäärin 50 kilometriä päivän aikana ja tämän määrän saa helposti ladattua suko-rasiasta. Yön aikana suko-pistorasiasta pystyy lataamaan noin 150 kilometriä lisää toimintamatkaa. Lisäksi sähköautoilu eroaa polttomoottoriautoilusta siinä, että autoa "tankataan" käytännössä aina kun se ei ole liikkeessä. Lisäksi suuri osa autoista, esimerkiksi suurin osa hybrideistä, käyttää lataukseensa ainoastaan yksivaiheista sähköä. Tällöin tehokkaammasta kolmivaihelaturista ei välttämättä edes olisi hyötyä, sillä auto ei sitä pystyisi hyödyntämään.
Suko-tolppien kanssa ei täysin välttämättä, mutta ilman palvelua älytolpat toimivat vain 2 tuntia
kerrallaan painamalla tolpan napista. eParking-järjestelmän käyttö on suositeltua sekä helppokäyttöisyyden
että kulutuksen mittaamisen ja laskutuksen kätevyyden vuoksi. Type2-malliset latausasemat eivät toimi ilman
taustapalvelua. Operointipalvelu hankintaan kohteen kaikille eTolpille ja palvelun hankinnan tekee
kiinteistö.
Sopimus tehdään kiinteistön (esim. taloyhtiön) ja operoijan (IGL) välillä.
eTolpat sopivat hyvin monenlaiseen ympäristöön. Eniten niitä on paikoissa, joissa auto muutenkin seisoo pysäköitynä lyhyen tai pidemmän aikaa. Laitteita löytyy aina taloyhtiöistä yritysten parkkipaikoille ja parkkihalleista liityntäpysäköinteihin. Katso tästä muutamia referenssejä.
Latauspisteitä ohjataan eParking-palvelussa, jota voi käyttää mobiilisovelluksella tai selaimessa.
Voit rekisteröityä palveluun myös tietokoneen kautta. Maksuvälineiksi käyvät pankkikortti, verkkopankki sekä esimerkiksi Mobile Pay. Suko-tolppia voi käyttää myös tolpasta painamalla, mikäli kiinteistö sallii manuaalisen käytön.
eTolppa mittaa kulutuksen pistorasiakohtaisesti. Kulutustieto toimitetaan eParking-pilvipalveluun aina session jälkeen. Tieto liikkuu tolpasta pilveen langattomasti yhteyslaite Xodemin kautta. Xodemille tulee asentaa netti, SIM-kortti tai ethernet-kaapelointi. Yksi verkkoyhteys voi palvella jopa satoja tolppia. Lue lisää teknologiasta suunnitteluohjeestamme.
eTolppa-järjestelmässä on sisäänrakennettu kuormanhallinta. Valvomme kuormaa monitasoisesti ja tarkkailemme kulutusta aina yksittäisestä pistorasiasta jopa koko kiinteistöön. eTolppa-järjestelmä pystytään lähes aina asentamaan olemassa olevaan kaapelointiin. Lue lisää blogista.
Järjestelmän asennuksessa on aloituskuluja, jotka liittyvät asennukseen, laiteinvestointiin ja käyttöönottoon. Aloituskustannukset riippuvat kohteen asennuksen vaikeudesta, olemassa olevasta infrasta ja halutusta lataustehosta. Katso esimerkkejä toteutuksista:
eParking-järjestelmän käytössä on lisäksi juoksevia kuluja, jotka hinnoitellaan pistokemäärän ja palvelutason mukaisesti. Lisäksi operaattori veloittaa mahdollisen SIM-kortin kulut. Kuukausikustannukset ovat luokkaa 1-5 euroa per pistoke.
Sen päättää kiinteistö, sähkön hinnan lisäksi voidaan hinnoitella kiinteä sessio- tai kuukausipohjainen maksu. Lisäksi lataaja ja lämmittäjä voivat maksaa sähköstä eri hinnoittelun perusteella. Lue tästä blogi.
Sen päättää kiinteistö, eTolppa voidaan konfiguroida niin, että lämmitys on ilmaista, mutta toimii vain jos on pakkasta. Sen sijaan latauksen saa päälle aina. Lue tästä blogi.
Monipuolisesta valikoimastamme löydät älykkäät ratkaisut auton lämmitykseen ja sähköauton lataukseen.
Antti Hiekkanen
Operatiivinen johtaja
latausratkaisut
+358 40 820 8840
antti.hiekkanen@igl.fi
Kirsi Salovaara
Latausratkaisumyyjä
+358 40 558 8578
kirsi.salovaara@igl.fi